Σε μια κρίση όπως η πανδημία του COVID-19, είναι σημαντικό όχι μόνο να παρέχεται ιατρική περίθαλψη αλλά ταυτόχρονα, να προστατεύεται το σύστημα υγείας, που σε πολλές περιπτώσεις αγγίζει τα όρια της κατάρρευσης.
Ταυτόχρονα, οι οργανισμοί δημόσιας υγείας, τα νοσοκομεία και άλλοι που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή για την καταπολέμηση του COVID-19 πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκρίνονται σε ερωτήσεις, να παρέχουν στο κοινό ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με την εξάπλωση της πανδημίας, να παρακολουθούν την έκθεση, να αξιολογούν γρήγορα νέες περιπτώσεις και να καθοδηγούν το κόσμο για τις επόμενες κινήσεις. Πολλοί έχουν εκφράσει μεγάλη ανησυχία για τη τεράστια ζήτηση που έχει δημιουργήσει ο COVID-19 σε πόρους όπως η άμεση, επείγουσα και νοσηλευτική φροντίδα.
Συγκεκριμένα, τις τελευταίες εβδομάδες, σε ολόκληρο τον κόσμο, υπάρχει άμεση ανάγκη να εξεταστούν ασθενείς με συμπτώματα ψυχρού βήχα ή γρίπης ώστε να προσδιοριστούν ποιοι άνθρωποι είναι αρκετά άρρωστοι ή αντιμετωπίζουν αρκετούς παράγοντες κινδύνου και χρειάζονται πρόσβαση σε περιορισμένους ιατρικούς πόρους καθώς ακόμα και ποιοι άνθρωποι μπορούν καλύτερα να φροντίζουν με ασφάλεια τον εαυτό τους στο σπίτι
Συχνά η έλλειψη σωστής πληροφόρησης, η αργή ενημέρωση και η ελλιπής καθοδήγηση για τα επόμενα βήματα που πρέπει κάποιος που εμφάνισε συμπτώματα να ακολουθήσει, οδηγεί σε συμφόρηση ή και παράλυση στα νοσοκομεία, πολλαπλασιάζοντας τους κινδύνους για υγιείς ανθρώπους, ασθενείς, γιατρούς και προσωπικό υγείας.
Η Microsoft, προκειμένου να αντιμετωπίσει την πρόκληση αυτή, δημιούργησε ένα Bot εξειδικευμένο να παρέχει ιατροφαρμακευτική υπηρεσία. Η υπηρεσία αυτή υποστηρίζεται από το Microsoft Azure και παρέχεται σε οργανισμούς που βρίσκονται στη πρώτη γραμμή για να αντιμετωπίσουν το COVID-19 με σκοπό να βοηθήσουν τους ασθενείς να εξετασθούν για πιθανή μόλυνση.
Σήμερα, τα Αμερικανικά Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) των ΗΠΑ υιοθετούν πρώτα το σύστημα αξιολόγησης COVID-19 που μπορεί γρήγορα να αξιολογήσει τα συμπτώματα και τους παράγοντες κινδύνου για τους ανθρώπους που ανησυχούν για τη μόλυνση από τον ιό, παρέχουν πληροφορίες και προτείνουν τρόπους δράσης όπως η επικοινωνία με έναν γιατρό ή για όσους δεν χρειάζονται ιατρική περίθαλψη, τρόπους να διαχειρίζονται την ασθένεια μένοντας ασφαλείς στο σπίτι.
H υπηρεσία Bot, την οποία χρησιμοποιεί το Microsoft Bot Healthcare, θα είναι αρχικά διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του CDC.
Η υπηρεσία Microsoft Bot Healthcare είναι μια λύση που χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να βοηθήσει το CDC και άλλους πρωτοπόρους οργανισμούς να απαντήσουν σε αυτές τις πρώτες ερωτήσεις πιθανά ασθενών, απελευθερώνοντας τους γιατρούς, τους νοσηλευτές, τους διαχειριστές και άλλους επαγγελματίες του τομέα της υγείας να παρέχουν απαραίτητη φροντίδα σε όσους την χρειάζονται.
Η ιατροφαρμακευτική υπηρεσία Bot είναι μια δημόσια cloud υπηρεσία που βασίζεται στο Azure και επιτρέπει στους οργανισμούς να δημιουργούν γρήγορα και να αναπτύσσουν ένα bot με τεχνολογία AI για ιστοσελίδες ή εφαρμογές που προσφέρουν στους ασθενείς ή στο ευρύ κοινό εξατομικευμένη πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικές με την υγεία σαν να πραγματοποιούν μια φυσική συνομιλία. Μπορεί να προσαρμοστεί ευκολά για να ενταχθεί στις διαδικασίες και το πρωτόκολλο ενός οργανισμού.
Για να βοηθήσει τους πελάτες να αναπτύξουν γρήγορα να δικά τους bots για τον COVID-19, η Microsoft διαθέτει μια σειρά πρότυπων απαντήσεων για τον COVID-19 που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και να τροποποιηθούν:
- Αξιολόγηση κινδύνου COVID-19 με βάση τις κατευθυντήριες οδηγίες του CDC
- Kλινική ταξινόμηση του COVID-19 βασισμένη σε πρωτόκολλα του CDC
- Επικαιροποιημένες απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις για τον COVID-19
- Μετρήσεις παγκόσμιας κλίμακας για τον COVID-19
Πρόσσφατα παραδειγματα από τις ΗΠΑ
Η Providence, ένα από τα μεγαλύτερα συστήματα υγείας στις ΗΠΑ, με έδρα το Σιάτλ, εξυπηρετεί επτά δυτικά κράτη και είχε χρησιμοποιήσει στο παρελθόν την υπηρεσία Microsoft Healthcare Bot που υποστηρίζεται από το Azure για να δημιουργήσει ένα chatbot, το Grace, για την υγειονομική περίθαλψη το οποίο θα μπορούσε να βοηθήσει στο να δίνονται απαντήσεις στις ερωτήσεις του ασθενούς μέσω διαδικτύου. Χρησιμοποιώντας τις κατευθυντήριες οδηγίες του CDC και τα δικά του κλινικά πρωτόκολλα, η Providence κατάφερε να κατασκευάσει ένα παρόμοιο εργαλείο αξιολόγησης για το COVID-19 σε μόλις τρεις ημέρες για να βοηθήσει τους ανθρώπους στις κοινότητες που εξυπηρετεί να γνωρίζουν εάν πρέπει να ζητήσουν ιατρική φροντίδα για τα αναπνευστικά συμπτώματα τους.
Το εργαλείο, το οποίο λανσαρίστηκε στις αρχές Μαρτίου, μπορεί να φέρει έναν υποψήφιο ασθενή απευθείας σε μια συνεδρία μέσω διαδικτύου με έναν ειδικό για να λάβει άμεση φροντίδα. Επίσης, στοχεύει να αποτρέψει την προσέλευση υγιών ατόμων ή ασθενών με ήπια συμπτώματα σε κλινικές και στα εξωτερικά ιατρεία έκτακτης ανάγκης, γεγονός που συμβάλλει στον περιορισμό της μετάδοσης της νόσου σε άλλα άτομα της κοινότητας και στην εξοικονόμηση κλινών και εξοπλισμού για όσους την χρειάζονται.
Το σύστημα υγείας της Virginia Mason, που εδρεύει στο Σιάτλ και εξυπηρετεί την περιοχή Βορειοδυτικού Ειρηνικού, δημιούργησε μια αξιολόγηση ασθενών μέσω Bot healthcare για να βοηθήσει τους ασθενείς της να καταλάβουν εάν χρειάζεται να λάβουν περισσότερη φροντίδα. Η αξιολόγηση αυτή λειτουργεί και έχει χιλιάδες καθημερινούς χρήστες.
Το Novant Health, ένας πάροχος υγειονομικής περίθαλψης σε τέσσερα κράτη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με έναν από τους μεγαλύτερους ιατρικούς ομίλους της χώρας, δημιούργησε ένα Healthcare bot με πληροφορίες για το COVID-19 που ξεκίνησε πριν λίγες μέρες και έχει ήδη χιλιάδες καθημερινούς χρήστες.
Η υπηρεσία Microsoft Healthcare Bot, δίνει περισσότερες από 1 εκατομμύριο εξατομικευμένες απαντήσεις την ημέρα σε χρήστες της υπηρεσίας που ανησυχούν για το COVID-19 και την υγεία τους -ο αριθμός αυτός αναμένεται πως θα κλιμακωθεί γρήγορα με στόχο να καλύψουν όλες τις ερωτήσεις. Ελπίζουμε πως οι απαντήσεις που έχει τη δυνατότητα να προσφέρει θα περιορίσει το άγχος όλων εκείνων που ανησυχούν για την υγεία τους αλλά δεν έχουν σαφή καθοδήγηση και θα συμβάλλει στην διάσωση ζωών, καθώς θα επιταχύνει την φροντίδα όσων την έχουν πραγματικά ανάγκη.