Με τα νέα δεδομένα που έχει φέρει στην εργασία η πανδημία του COVID-19, πολλοί από εμάς συνεχίζουν πλέον να εργάζονται από το σπίτι. Το δύσκολο, βέβαια, στην περίπτωση της τηλεργασίας, είναι να καταφέρεις να επικοινωνείς και να συντονίζεσαι με την υπόλοιπη ομάδα της επιχείρησης, το ίδιο καλά με την περίοδο πριν την εισβολή του κορωνοϊού στις ζωές μας, όταν ακόμα ψιλογκρινιάζαμε που επιστρέφαμε κάθε Δευτέρα στο γραφείο.
Γράφουμε πως είναι δύσκολο, όμως ευτυχώς, με τα κατάλληλα εργαλεία και λίγη υπομονή, ώστε να συνηθίσουν τη χρήση τους όλα τα μέλη της ομάδας, δεν είναι ακατόρθωτο. Πέρα από τις πλατφόρμες που απευθύνονται σε πολύ μεγάλες επιχειρήσεις, υπάρχουν διαθέσιμες εντελώς δωρεάν και πλατφόρμες που είναι ιδανικές για μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Εξάλλου, σε μια τέτοια περίοδο, ο περιορισμός των λειτουργικών εξόδων είναι μια απ’ τις βασικές προτεραιότητες. Ας δούμε μαζί κάποιες απ’ τις πιο αξιόλογες πλατφόρμες για ομαδική εργασία από απόσταση:
Microsoft Teams
Παρόλο που αρχικά ήταν διαθέσιμο μόνο σε επιχειρήσεις, ως μέρος του συνδρομητικού Office 365, το Microsoft Team διαθέτει πλέον και μια δωρεάν έκδοση για μικρές επιχειρήσεις και είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για συνομιλία και συντονισμό εργασιών μεταξύ των μελών μιας ομάδας. Η δωρεάν έκδοσή του υποστηρίζει έως 300 χρήστες, απεριόριστα μηνύματα και κανάλια, απεριόριστα meetings με ήχο ή και βίντεο με συμμετοχή έως 250 ατόμων, 10GB ομαδικού χώρου αποθήκευσης με 2GB επιπλέον για κάθε χρήστη, διαθέτει εκδόσεις web των Word, Excel και PowerPoint και μπορεί να συνδεθεί με 140+ apps και υπηρεσίες. Θα το βρεις (μαζί με τα συνδρομητικά πακέτα) εδώ.
Slack
Το Slack είναι μια απ’ τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες για την υποστήριξη της ομαδικής εργασίας από απόσταση και επίσης διαθέτει ένα δωρεάν πλάνο, με κάποιους περιορισμούς. Έτσι, χωρίς κόστος, προσφέρει απεριόριστο αριθμό χρηστών και καναλιών, απεριόριστες δωρεάν φωνητικές και βίντεο κλήσεις αλλά μόνο 1 προς 1, 5GB αποθηκευτικό χώρο συνολικά για διαμοιρασμό αρχείων στην ομάδα, ιστορικό των 10.000 τελευταίων μηνυμάτων και σύνδεση με έως 10 άλλα εργαλεία και υπηρεσίες. Θα το βρεις εδώ, μαζί με πληροφορίες για τα επιπλέον χαρακτηριστικά των συνδρομητικών πλάνων.
Flock
Με το Flock, τα μέλη της ομάδας μπορούν να ανταλλάξουν μηνύματα, να μοιραστούν αρχεία, να πραγματοποιήσουν video conferences, να διαχειριστούν τις λίστες με τις υποχρεώσεις τους και να προσθέσουν συμβάντα στο ημερολόγιο, όλα μέσω μιας φιλικής προς τον χρήστη εφαρμογής. Το Flock μπορεί επίσης να συνδεθεί με δημοφιλή εργαλεία, όπως το Google Calendar, το Dropbox, το Asana, το Google Drive και άλλα, ώστε να κάνεις περισσότερα χωρίς να πρέπει να έχεις ανοιχτά κι άλλα παράθυρα. Θα το βρεις εδώ.
Twist
Οι δημιουργοί του Twist (δηλαδή οι άνθρωποι που δημιούργησαν και το Todoist), ισχυρίζονται πως η δική τους πρόταση υπερέχει του ανταγωνισμού, καθώς προσφέρει καλύτερη οργάνωση των συνομιλιών, ώστε να μη χάνεται καμία σημαντική πληροφορία. Κάτι τέτοιο, βέβαια, μπορεί να το διαπιστώσει μόνο ο τελικός χρήστης, δηλαδή εσύ. Σε κάθε περίπτωση, η δωρεάν έκδοση του Twist υποστηρίζει απεριόριστο αριθμό χρηστών, μηνυμάτων, καναλιών, διαθέτει 5GB αποθηκευτικού χώρου για διαμοιρασμό αρχείων, δίνει πρόσβαση σε ιστορικό συζητήσεων ενός μήνα και υποστηρίζει σύνδεση με 5 εργαλεία / υπηρεσίες –μια απ’ αυτές ίσως να αφορά την επικοινωνία μέσω φωνής / βίντεο, καθώς το Twist δεν υποστηρίζει από μόνο του κάτι τέτοιο. Δες σχετικά εδώ.
Dropbox Paper
Το Dropbox δημιούργησε ένα εργαλείο, ένα workspace, που συνδυάζει τη δημιουργία και τον συντονισμό σε μια εφαρμογή. Η εταιρεία υποστηρίζει πως το Paper συμβάλει στην καλύτερη οργάνωση των εργασιών χωρίς πολύ «θόρυβο» και αξίζει να σημειώσουμε πως διατίθεται μόνο δωρεάν, χωρίς συνδρομητικά πλάνα. Θα το βρεις εδώ.
Σχόλια