i-TECH4u

TO No1
FREE PRESS
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

  • NEWS
  • MASTER TOPICS
  • WHAT’S HOT
    • TECH
    • GADGETS & GEAR
    • GAMES
  • LIFESTYLE
    • BUZZ
    • TV SHOWS & MOVIES
    • MUSIC
  • ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
    • ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΕΥΧΟΣ
    • ΣΗΜΕΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δες Όλα τα Αποτελέσματα
i-TECH4u
Κανένα Αποτέλεσμα
Δες Όλα τα Αποτελέσματα

Breaking the Glass Ceiling: έρευνα της Vodafone για τη θέση των γυναικών στις επιχειρήσεις

23/06/2020
στην κατηγορία News
Vodafone Breaking the Glass Ceiling
8
SHARES
406
VIEWS
Μοιράσου το στο FacebookΜοιράσου το στο Twitter

Η Vodafone παρουσίασε για πρώτη φορά στην Ελλάδα τα ευρήματα της έρευνας “Breaking the Glass Ceiling” που μελετά τη θέση των γυναικών στις επιχειρήσεις, στο πλαίσιο της δέσμευσής της για τη δημιουργία μιας κοινωνίας ίσων ευκαιριών και την ενδυνάμωση των γυναικών. Στόχος της Vodafone είναι τα αποτελέσματα της έρευνας να αποτελέσουν ένα ακόμα εργαλείο για να ανοίξει ο διάλογος για τα θέματα των έμφυλων διακρίσεων, αλλά και να υιοθετηθούν πρακτικές βελτίωσης της θέσης των γυναικών, τόσο από τις εταιρείες, όσο και από την Πολιτεία.

Η έρευνα “Breaking the Glass Ceiling” διενεργήθηκε με πρωτοβουλία της Vodafone, τη συμβολή και επιμέλεια του Alba Graduate Business School, The American College of Greece και του Οργανισμού για την Επαγγελματική Ενδυνάμωση των Γυναικών Women On Top.

Η έρευνα επιβεβαιώνει την ύπαρξη της έμφυλης ανισότητας σε σημαντικό μερίδιο του εταιρικού περιβάλλοντος στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα καταγράφει χάσμα ως προς το βαθμό και την αιτιολόγηση που αποδίδουν επιχειρήσεις και εργαζόμενες στο ζήτημα αυτό. Ωστόσο, αναδεικνύονται περιθώρια βελτίωσης και ανάληψης δράσης από την πλευρά επιχειρήσεων και οργανισμών προκειμένου να αποτελέσουν φορείς αλλαγής σε σχέση με το ζητούμενο της έμφυλης ισότητας στην εργασία.

Τα ευρήματα της έρευνας αναδεικνύουν τις απόψεις τόσο των επιχειρήσεων όσο και των ίδιων των γυναικών και συγκεκριμένα:

Έμφυλες διακρίσεις:

  • 4 στις 10 γυναίκες απάντησαν πως έχουν κληθεί συχνά, κατά τη διάρκεια συνέντευξης, να απαντήσουν σε ερώτηση για την οικογενειακή τους κατάσταση, ενώ 7 στις 10 έχουν βρεθεί σε αυτή τη θέση τουλάχιστον κάποιες φορές
  • 5 στους 10 συμμετέχοντες – εκπροσώπους επιχειρήσεων θεωρούν ότι ο αντίκτυπος δεν είναι ούτε θετικός ούτε αρνητικός, το φύλο δηλαδή δεν έχει επίπτωση στη θέση μιας γυναίκας στο εργασιακό περιβάλλον

Ενασχόληση των γυναικών με την τεχνολογία:

  • 9 στις 10 γυναίκες διαφωνούν απόλυτα με τη δήλωση πως δεν έχουν τις τεχνολογικές/ψηφιακές δεξιότητες που απαιτούνται για την ανάληψη θέσεων ευθύνης ή ανταγωνιστικών θέσεων
  • Στον κόσμο των επιχειρήσεων, είναι θετικά τα ευρήματα που σχετίζονται με την ετοιμότητα και ικανότητα των γυναικών για απασχόληση σε ρόλους που απαιτούν τεχνολογικές / ψηφιακές δεξιότητες ή σε επαγγέλματα STEM. Αναγνωρίζεται ωστόσο πως οι γυναίκες αποθαρρύνονται να ακολουθήσουν αυτές τις κατευθύνσεις

Δεξιότητες, εκπαίδευση και ανάπτυξη:

  • 8 στις 10 γυναίκες θεωρούν πως οι εργοδότες τους δεν καλύπτουν επαρκώς τις  εκπαιδευτικές τους ανάγκες
  • Μόλις το 18% των συμμετεχουσών γυναικών έχουν πρόσβαση σε προγράμματα καθοδήγησης εντός της επιχείρησης (mentoring)

Μισθολογικό χάσμα:

  • Οι γυναίκες που ερωτήθηκαν αξιολογούν σε ποσοστό που αγγίζει το 80% ότι υπάρχει ανισότητα αμοιβών μεταξύ γυναικών και ανδρών με τα αντίστοιχα προσόντα. Η ανισότητα αυτή αφορά κυρίως στη βασική αμοιβή για την εργασία, καθώς θεωρείται ότι οι διακρίσεις αμβλύνονται σε θέματα αυξήσεων και bonus.

Bία και παρενόχληση στην εργασία:

  • Υπάρχει ασάφεια σε σχέση με το τι ορίζεται ως σεξουαλική παρενόχληση: οι γυναίκες γίνονται αποδέκτριες συμπεριφορών και χειρονομιών που δεν νιώθουν πάντα ότι μπορούν να αξιολογήσουν, πόσω μάλλον να εκφράσουν τη δυσαρέσκειά τους γι’ αυτές
  • Μόλις 3 στις 10 επιχειρήσεις εφαρμόζουν προγράμματα εκπαίδευσης των εργαζομένων για την πρόληψη της βίας και της σεξουαλικής παρενόχλησης

Ευρήματα βιβλιογραφικής μελέτης

Μελετώντας τη βιβλιογραφία, συνολικά παρατηρήσαμε ότι οι γυναίκες δεν εκπροσωπούνται ισότιμα στην εργασία, την πολιτική, τις θέσεις ευθύνης των επιχειρήσεων, τα πεδία STEM. Συγκεκριμένα:

  • Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 3ο τρίμηνο του 2019, το συνολικό ποσοστό απασχόλησης των γυναικών είναι 44,6% και των ανδρών 60,3%
  • 10,2% είναι το ποσοστό εκπροσώπησης των γυναικών στα Δ.Σ. των μεγαλύτερων εισηγμένων εταιριών στην Ελλάδα
  • Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat 41,4% είναι το μισθολογικό χάσμα μεταξύ ανδρών και γυναικών στην Ελλάδα
  • 12,7% είναι το ποσοστό των γυναικών στην Ελλάδα που ειδικεύονται στον τομέα ΤΠΕ, έναντι μέσου όρου 16,7% που είναι στην Ε.Ε.
  • 65% των γυναικών χρησιμοποιεί το διαδίκτυο στη χώρα μας συστηματικά, έναντι 79% των ανδρών

Προτάσεις δράσεων για τις εταιρείες και την Πολιτεία

Από την πλευρά των εταιρειών, με βάση τα ευρήματα της έρευνας, η υιοθέτηση πρακτικών για την αντιμετώπιση των έμφυλων διακρίσεων βασίζεται στην καλλιέργεια ενδοεταιρικής κουλτούρας που ενθαρρύνει τη διαφορετικότητα και την ενδυνάμωση των εργαζομένων, καθώς και τη διαφάνεια και στοχοθέτηση ως προς την αντιπροσώπευση των γυναικών σε ένα οργανισμό. Ακόμη, σημαντικές για κάθε επιχειρήσεις είναι πολιτικές και προγράμματα  που εξασφαλίζουν τη συμφιλίωση επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, την καταγραφή εκπαιδευτικών αναγκών, τη διευκόλυνση ευέλικτων μορφών εργασίας, την πρόσβαση των γυναικών στην τεχνολογία, αλλά και την ενδυνάμωση τους μέσω συνεχούς εκπαίδευσης και μέσω της ανάδειξης γυναικείων προτύπων.

Από την πλευρά της η Πολιτεία χρειάζεται να προχωρήσει στη θεσμοθέτηση αδειών γονεϊκότητας αλλά και κινήτρων για τις επιχειρήσεις που εφαρμόζουν αποτελεσματικές πολιτικές ισότητας, στη συστηματική ενσωμάτωση των πεδίων STEM σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, καθώς και στην υλοποίηση δράσεων που στοχεύουν στην ενίσχυση της ενασχόλησης των κοριτσιών με STEM αντικείμενα.

Επενδύοντας διαχρονικά σε εταιρικές πολιτικές και πρωτοβουλίες για την υποστήριξη των γυναικών σε όλους τους ρόλους της ζωής τους και με στόχο τη δημιουργία μιας ψηφιακής κοινωνίας ίσων ευκαιριών, η Vodafone εκπόνησε τη συγκεκριμένη έρευνα που επιδιώκει να «σπάσει» τη γυάλινη οροφή και να ενθαρρύνει την υιοθέτηση πρακτικών για την ενδυνάμωση των γυναικών  στον χώρο εργασίας.

Όλα τα ευρήματα της έρευνας “Breaking the Glass Ceiling”, οι προτάσεις δράσης για τις επιχειρήσεις και την Πολιτεία, καθώς και το έργο της Vodafone για την ενδυνάμωση των γυναικών στην επαγγελματική και κοινωνική τους ζωή παρουσιάζονται αναλυτικά στη διεύθυνση: https://bit.ly/314djqa

Διάβασε περισσότερα για: Vodafone

Stay connected με το i-TECH4u - ακολούθησέ μας στο Google News

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ

Lenovo Legion Y540 Extreme

ΕΠΟΜΕΝΟ

Νέοι fan coil θερμοστάτες από την Schneider Electric

Δείτε Επίσης

News

Η Evnia, το νέο gaming sub-brand της Philips Monitors, επαναπροσδιορίζει τους κανόνες του gaming

21/09/2023
News

Redmi 12 5G: το νέο entry-level 5G smartphone της Xiaomi

21/09/2023
News

Η Samsung εγκαινιάζει την ευρωπαϊκή πρωτοβουλία εκπαίδευσης “Embrace your Game” για να βοηθήσει τους Gamers να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους

21/09/2023
Καλωσορίστε τη νέα σχολική χρονιά με μοναδικές προτάσεις από την Canon
News

Canon: Νέα σελίδα για το επίσημο δίκτυο B2B συνεργατών

21/09/2023
News

Στην αποκάλυψη της νέας mirrorless φωτογραφικής Z f προχώρησε η Nikon

21/09/2023
News

Υπηρεσία Premium Care μόνο από τη Lenovo: προνομιακή εξυπηρέτηση και τεχνική υποστήριξη στον χώρο σας, για 3 χρόνια

21/09/2023

Σχόλια

  • Trending
  • Σχόλια
  • Τελευταία
HUAWEI WATCH GT 4 Review

HUAWEI WATCH GT 4 Review: οδηγεί τις εξελίξεις στη μόδα των wearables, δίνοντας έμφαση στην ουσία

18/09/2023
Η Huawei οδηγεί το μέλλον στα wearables με επίκεντρο τη μόδα και λανσάρει το νέο HUAWEI WATCH GT4 στη Βαρκελώνη

Η Huawei οδηγεί το μέλλον στα wearables με επίκεντρο τη μόδα και λανσάρει το νέο HUAWEI WATCH GT4 στη Βαρκελώνη

14/09/2023
Ενεργή εκστρατεία phishing με πρόσχημα τα ΕΛΤΑ ανακάλυψε η Kaspersky

Μην “ψαρώνετε”: τα 10 βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε αφού κάνετε κλικ σε έναν σύνδεσμο ηλεκτρονικού ψαρέματος

19/09/2023
Νέα smartphones φέρνει η Motorola στην ελληνική αγορά

Νέα smartphones φέρνει η Motorola στην ελληνική αγορά

15/09/2023

Η Evnia, το νέο gaming sub-brand της Philips Monitors, επαναπροσδιορίζει τους κανόνες του gaming

21/09/2023

Redmi 12 5G: το νέο entry-level 5G smartphone της Xiaomi

21/09/2023

Η Samsung εγκαινιάζει την ευρωπαϊκή πρωτοβουλία εκπαίδευσης “Embrace your Game” για να βοηθήσει τους Gamers να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους

21/09/2023
Καλωσορίστε τη νέα σχολική χρονιά με μοναδικές προτάσεις από την Canon

Canon: Νέα σελίδα για το επίσημο δίκτυο B2B συνεργατών

21/09/2023

#133 | Summer 2023

i-TECH4u

Aπό τον Απρίλιο του 2010 μέχρι σήμερα, το i-TECH4u είναι το leading free press τεχνολογίας και ηλεκτρονικής διασκέδασης στην Ελλάδα, με ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε Αθήνα και μεγάλες πόλεις της περιφέρειας.

Διάβασε Περισσότερα

  • Πολιτική Απορρήτου
  • Όροι Χρήσης
  • Επικοινωνία

© 2020 Brainstorm iD - Created in-house, with lots of ♥

Κανένα Αποτέλεσμα
Δες Όλα τα Αποτελέσματα
  • NEWS
  • MASTER TOPICS
  • WHAT’S HOT
    • TECH
    • GADGETS & GEAR
    • GAMES
  • LIFESTYLE
    • BUZZ
    • TV SHOWS & MOVIES
    • MUSIC
  • ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
    • ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΕΥΧΟΣ
    • ΣΗΜΕΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ

© 2020 Brainstorm iD - Created in-house, with lots of ♥

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Το i-TECH4u χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας στο website. Συνεχίζοντας την πλοήγηση στη σελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση τους. Περισσότερα εδώ.
ΣΥΜΦΩΝΩ✘
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT